21 Eylül 2014 Pazar

Özürle Baslayaraktan Güzel Bir Tarif- Polenta Yataginda Firinda Sebze

Herkese uzun bir aradan sonra tekrar merhaba diyorum. Aslinda utanarak yaziyorum ve herkesten özür diliyerekten baslamak istiyorum. Bu blogu cok severek, isteyerek, bir okadar da büyük heyecanlar hissederek actim. Ancak biraz tembellik mi diyelim, yoksa hayatin akisina kendimizi kaptirarak, ürettigimiz bahaneler sonucunda ortaya cikan vakitsizlik mi diyelim, bir türlü yeni tarifler ekleme firsati bulamadim. Daha sonrasinda da bir blogum oldugunu unuttum gitti :)  

Bu süre icinde elbetteki bos durmadim onlarca, hatta yüzlerce yeni tarifleri kullanarak yeni tadlari, eskileri de unutmadan kesfettim. En güzeli de ruhumu tatlandiran cok güzel iki insani hayatima dahil ettim. Biri sevgili esim,digeri de sevgili oglum... Onlarla hayat cok daha anlamli,cok daha tatli balli :)

Son iki yilda hayatimdaki degisikliklerin bir digeri, degisen beslenme aliskanliklarim oldu. Bunda elbetteki doktor esimin önemi büyük. Tamamen organik beslenmeye ve belli günler belli tahillari tüketmeye basladim. Örnegin cumartesi günlerinin tahili misir. Bu konu hakkinda da ilerleyen günlerde daha fazla bilgi vermeye calisacagim.

Fazla uzatmadan geceyim tarifime. 

Malzemeler:

1 adet büyük patlican
2 adet kabak
2 adet havuc
1 büyük kirmizi dolmalik biber
4 adet patates
1 kasik biber salcasi
Thai curry veya red curry
Karabiler,tuz
Zeytin yagi

Polenta:

2 bardak polenta
3 bardak su
Tuz,karabiber,zeytin yagi

Yapilisi:

Patatesleri iyice temizledikten sonra,kabuklariyla beraber elma dilimi seklinde kesin. Biber salcasi, zeytin yagi,karabiber,tuz ve thai curry i karistirip sosu elde edin. Bu sosun bir kismini patateslerle karistirip, patatesleri yaklasik 200 derecede biraz pisirin. Bu arada sebzeleri iri sekilde kesip, kalan sos ile karistirin. Patatesler biraz pistikten sonra sebzeleri ve yarim bardak suyu üzerine ekleyerek pisirin.

Bu arada polentayi kaynayan su ile karistirarak, birkac dakika tencerede fokurdatin. Tuz,karabiber ve zeytin yagini ekleyerek on dakika kadar dinlenmeye birakin. Sebzelerle beraber servis yapin.

Afiyet olsun

Ufak Notlar:

Sayet thai curry veya red curry bulamazsaniz, normal curry kullanarak da tarifi deneyebilirsiniz. Yok ben curry sevmem derseniz, ozaman türk usulü, kekik ve pul biber de kullanabilirsiniz. Ancak ozaman lezzet daha farkli olacaktir. Öyle bir tarifim daha var,onu da daha sonra ekliycem ;)

Polenta da ne derseniz, bildigimiz misir ununun biraz daha kalin ögütülmüsü. Misir unu kullanarak biraz daha lapa kivamli bir yemek elde edebilirsiniz. Ozaman suyu biraz azaltmak gerekecektir.

Ben misir ve ürünlerini cok severek tüketiyorum, sanirim karadenizli olmamin bir getirisi bu.  Ancak organik olmak sarti ile. Lütfen özellikle ve özellikle organik olmayan misirlari tüketmeyin. Cünkü en cok geni ile oynanan sebze misir! Sagliginizi riske atmayin.

Herkese güzel günler diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder