23 Temmuz 2012 Pazartesi

back to black...

                                                                                      kaynak: hürriyetim.com

Sanki dün gibi Amy'nin aramizdan ayrilisi...Oysa ki koskoca bir sene olmus...Zaman nasil da akip gidiyor avuclarimizdan...

Beni taniyan herkes, Amy Winehouse'a karsi olan hayranligimi cok iyi bilir...Insani kendinden alip cok uzak yerlere götüren, o büyüleyici sese kim,nasil karsi koyabilir ki? Bu yüzden bazen günlerce, saatlerce ayni sarkilari dinler, Amy´nin gözünden, sözlerinden hayata bakmaya calisirim. Aaa Amy, O deli sarhos mu? Aman bu kadinin nesi sevilir, nesi dinlenir ? diyenlere ben pek cevap vermiyorum...Kimsenin özel hayati beni hic mi hic ilgilendirmez. Cünkü O'nu yargilamak yerine, baska bir acidan bakiyorum yasadiklarina...

Ben görüntüsünün ve yaptiklarinin aksine, yani o asi görüntünün, cilgin tavirlarin arkasinda, daha yumusak ve cok ince ruhlu biri oldugunu düsünüyorum. Amy'nin gözlerindeki o parilti, asilda ne kadar masum, ne kadar da yardima muhtac biri oldugunu haykiriyordu sanki...Sarkisinda da dedigi gibi; I don't ever wanna drink again. I just need a friend... Tek sorunu yalnizlikti, o kadar kalabaligin icinde yasadigi yalnizlik... Sadece yaninda birilerini istiyordu, O'na destek olabilecek, yardim edebilecek, O'nu battigi bu kötü batakliktan cekip kurtarabilecek birilerini. Maalesef yalnis kisiye kalbinin kapilarini acti ve izin verdi... Belkide onu ölüme yakinlastiran, en büyük adim bu olmustu...

Insanlar her zaman yapmaktan cok hoslandiklari "yargilamak" eylemini bir köseye birakip,  Amy´ye gereken özeni göstermis olsalardi, ya da bilemiyorum belki daha cok destek olsalardi, belki suanda Amy aramizda olabilirdi...Bunu suna dayanarak söylüyorum, en son konserinde yani Belgrad'da yasanilan olaylar, beni, büyük bir hayrani olarak cok cok üzmüstü, cok kirmis ve yikmisti. Onca insan, Amy Winehouse hayrani onca insan, orada toplanmis, O harika insanin sarkilarini dinlemek icin bekliyor, ki durumundan haberdar olan insanlar, birden istediklerini alamayinca paralarinin derdine düsüp, Amy'yi yuhalamaya basliyorlar. Hic bir insan, hangi durumda olursa olsun bunu haketmez, ki Amy'nin durumu da gayet aleni ve bilinen bir durumdu. Özetle bu igrenc olaylara hic gerek yoktu, ve belki cok agir bir itham olucak ama orada bulunan herkes, tek tek her sahis, bence Amy'nin ölümünden bir nebze dahi olsa sorumlu...Destek vermek yerine, O insani yuhalamak gercekten icler acisiydi...Onun o sarhos ve bitmis halini görmek, üstüne üstlük yuhalanmasini görmek, beni, bir Amy hayranini inanilmaz üzmüstü...Bunu nasil yapabildiler hala anlam veremiyorum... Diger yandan belki de bu durum cok normal degildi, evet haklisiniz,konserine gittigimiz sanatcilarin sarki söyleyip, sarkilarini dinleyebilmeyi isteriz. Ama bu olayda Amy'nin durumu acik ve netti, rehabilitasyondaydi ve yeni cikmisti. O yüzden karsilasicaklari herseye hazirlikli olmaliydi dinleyiciler... Orada onu yuhlayan herbir insanoglunu esefle tekrar tekrar kiniyorum.

Her ne olmus olursa olsun, Amy Winehouse benim icin herzaman cok güzel bir insan ve olaganüstü bir ses olarak hafizamdan ve kalbimden hic cikmayak...

Yüzyilin en iyi caz kadin vokali Amy Winehouse'un aramizdan ayrilisinin birinci yildönümü bügun. Temmuz'un 23'ü, benim icin cok üzücü bir gün olarak, takvimde ki yerini her yil koruyacak. 

Isiklar icinde uyu Amy...



                                                                                        kaynak:youtube

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder