22 Temmuz 2012 Pazar

Kremali Tavuklu Makarna


Ben bir makarna ve makarna sosu delisiyim :) Makarnayi her hersekilde tüketebilirim. Ancak  sadece yogurt ve ketcup kullamayi sevmiyorum. Dogrusu ben bunlari makarnalarimda hic kullanmiyorum! Tarifleri ekledikce nekadar cok makarna ve degisik soslar tükettigimi görüceksiniz :) Iste buda onlardan bir tanesi. Aslina bakarsaniz cok klasik bir makarna sosu,adi üstünde kremali tavuklu makarna. Ancak ben herseyi kendi tarzimla yapmayi ve pek tarif kullanmamayi seviyorum. Tarif kullandigim zamanlarda ise mutlaka ama mutlaka o tarifi ( belki biraz haksizlik ediyorum ama) degistiriyorum. Napiyim elimde degil :) acaba karabiber yerine biraz tarcin koysam,ya da biraz kimyon eklesem mi diye hayalimde canlandirip, hayalimdeki yemekleri yaratiyorum :) O yüzden yemeklerim genelde kendini tekrarlamaz, hep yeni birseyler yapmak icin ugrasirim. Yemeklerde ölcü de kullanmiyorum ancak bunu sizin icin yapmaya calisicam :) Sanirim cok uzattim hemen tarifime geceyim. ( Bu arada söylemeden gecemeyecegim, bu su zamana kadar yaptigim en güzel makarnalardan bir tanesi oldu, yaparsaniz yorumlarinizi benimle mutlaka paylasin.) 

Malzemeler:

200 gr makarna
1,5 tavuk gögsü
100 gr mantar
(tirmit mantari)
yarim kirmizi sogan
yarim beyaz sogan
150 gr krema
1 dis sarimsak
soya sosu
köri
feslegen
karabiber
parmesan peyniri

Yapilisi:

Yapilisi cok basit. Tavuklari küp seklinde ya da ince uzun sekilde dograyin. Icine sarimsagi ezin, soya sosunu,köriyi ekleyin ve bir saat kadar bekletin. Tavuklari yagsiz tavada arkali önlu pisirin, yalniz kurumamalarina dikkat edin. Ben genellikle beyaz birakiyorum. Daha sonra biraz zeytin yagi ve piyazlik dogradiginiz soganlari ekleyip kavurun. Mantarlari da ekleyip kavurun.

Bir yandan makarnanizi haslayin. Hasladiginiz suyu dökmeyin bir kismini sosu icin ayirin. Mantarlar biraz kavurulduktan sonra makarna suyundan karisima ekleyin. Suyu da ekledikten sonra kremayi ekleyin ve karistirin. Tuzunu ve feslegenini ekleyin. Ben kurutulmus feslegen kullandim, ancak tazeyle de harika olucagindan eminim. Sosu biraz pisirdikten sonra, icine süzdügünüz makarnayi koyun, biraz parmesan peyniri rendeleyin, birazda cekilmis karabiber ekleyip karistirin. Voilá makarnamiz hazir, umarim benim begendigim kadar sizler de begenirsiniz :)


Ufak Notlar:

Mantarlar kültür mantari degil, tirmit mantari gibi bir cins mantar. Kültür mantari da kullanabilirsiniz ancak ayni lezzeti yakalayabilceginizi sanmiyorum.

Sosa ekliyceginiz su miktari, sizin sosu hangi kivamda sevdiginizle alakali. Ben genelliklle soslari biraz sulu ancak kivamli severim. Icinde krema oldugundan ve sogudugunda cabuk katilastigindan ben suyunu biraz fazla koyuyorum. Bu tarifte, bir su bardagina yakin makarna suyu kullandim. Yalniz sunu da belirtmek isterim, kremaniz sayet sulu kivamliysa, makarna suyunu azaltmanizi öneririm.

Lezzetiniz yerinde, gülümsemeniz yüzünüzde olsun.

Not: Profesyonel kameram yanimda olmadigi icin resimleri maalesef telefonumla cekmek durumundayim. Oyüzden kalitesi biraz kötü ama umarim bu resim de biraz olsun istahinizi acabilmistir :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder